Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Daire Başkanlığı

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Daire Başkanlığı

Özkan AVCI

Daire Başkanı

 

Görevleri

  • Bakanlığımız merkez teşkilatındaki bina ve eklentiler dâhil olmak üzere, çalışanları koruyucu, önleyici ve düzeltici faaliyeti kapsayacak şekilde çalışma ortamı gözetimi konusunda; rehberlik yapmak, öneriler hazırlayarak işveren/işveren vekilinin onayına sunmak, iş kazası ve meslek hastalığı ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgileri ve çalışma sonuçlarını kayıt altına almak ve gerekli planlamaları yapmak, 
  • Kaza, yangın, doğal afet ve bunun gibi acil müdahale gerektiren durumların belirlenmesi, acil durum planının hazırlanması, ilk yardım ve acil müdahale bakımından yapılması gereken uygulamaların organizasyonu ile ilgili diğer birim, kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak, 
  • Bakanlığımız merkez ve merkeze bağlı taşra teşkilatı birimlerinde çalışanlara sunulması gereken işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanlarının görev, yetki ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatlar çerçevesinde görevlendirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak, işveren/işveren vekili onayına müteakip İSG-Kâtip/EK-5/B onayı iş ve işlemlerini yürütmek, 
  • İş Hijyeni Ölçüm, Test ve Analiz Laboratuvarı ile İş Ekipmanları Periyodik Kontrol Laboratuvarının kurulması, standartlar dâhilinde işletilmesi, sistemin geliştirilmesi, gelişen ve değişen şartlara göre akreditasyonunu sağlamak, 
  • Ulusal ve uluslararası standartlar ile mer'i mevzuat hükümlerinin belirlediği esaslara göre sunulan hizmetlerin Belgelendirme Hizmetleri Yönergesi kapsamında "Yönetim Sistemi Belgelendirme" faaliyetlerini yürütmek, geliştirmek, sürekliliğini ve akreditasyon iş ve işlemlerini sağlamak, 
  • Bakanlığımız taşra teşkilatı ile okul ve kurumlardaki sağlık ve güvenlik uygulamalarının; yerinde gözlenmesi, değerlendirilmesi ve izlenmesi sonucunda oluşturulan raporları Bakanlık Makamına sunmak, 
  • Öğrenci ve çalışanların sağlık ve güvenliği ile çalışma çevresini tehdit edecek atıkların Çevre Yönetim Sistemi çerçevesinde değerlendirilerek "Atık Yönetimi" kapsamında iş ve işlemleri yürütmek, 
  • Okul çağındaki çocukların; bedenen, ruhen ve sosyal yönden tam bir iyilik halinde olmasının sağlanması ve sürdürülmesi, sağlıklı bir çevrede gelişimi, ailelerin ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine yönelik Okul Sağlığı Hizmetleri kapsamında iş ve işlemlerini yürütmek, 
  • Okul Sağlığı Hemşirelerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge kapsamında okul sağlığı hemşirelerinin hizmet sunumuna yönelik iş ve işlemleri yürütmek, 
  • İklim değişikliği, çevre yönetimi, güvenilir gıdaya erişim, sağlıklı beslenme şartlarının geliştirilmesine yönelik proje ve programları Bakanlığımız adına yürütmek, 
  • Ülkemizde meydana gelebilecek acil durum, afet ve olağan dışı durumlarda müdahale ekiplerine etkin ve hızlı destek sağlamak amacıyla, Bakanlık merkez ve il millî eğitim müdürlüklerinde oluşturulan MEB AKUB ekiplerinin koordinasyonu ile çalışan, öğrenci ve velilere yönelik düzenlenecek afet ve acil durum farkındalık eğitimlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak, 
  • Bakanlığımız İlk Yardım Eğitici Eğitim Merkezi ve İlk Yardım Eğitim Merkezlerine ait iş ve işlemleri yürütmek, 
  • Eğitim süreçlerinin güvenliğine ilişkin öğrencilerimizin her türlü suç ve zararlı alışkanlıklardan uzak tutulması ile korunmasına yönelik ilgili Bakanlıkların iş birliği ve koordinasyonunda, çocuklarımızın bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve ahlaki yönden sağlıklı bireyler olarak güvenli eğitim ortamlarına katkı sağlamak, 
  • Öğrencileri dijital bağımlılıktan uzaklaştırmaya yönelik (doğayı sevme, doğal beceriler geliştirme ve acil durumlarda güvenli davranışlar kazanması vb.) etkinliklerin yürütülmesi amacıyla, okullarda oluşturulan afete hazırlık kulübü, çevre koruma kulübü, sağlık ve güvenlik kulübü gibi kulüpler vasıtasıyla etkin ve faydalı faaliyetler gerçekleştirmek, 
  • Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı birimlerinde sürekli ve geçici işçiler ile 696 sayılı KHK kapsamındaki çalışanların iş ve idare hukukundan kaynaklanan işverenin sorumluluğundaki sevk ve idare, karar alma, temsil, denetleme, düzenleme, rehberlik, danışma, koordinasyon, nakil ve iş mevzuatı ile ilgili eğitim faaliyetleri vb. iş ve işlemleri ile toplu iş sözleşmelerinin hazırlık ve müzakerelerine ait iş ve işlemleri yürütmek, 
  • Sürekli ve geçici işçi kadrolarının birim, bütçe ve ünvan bazında kayıtlarını tutmak, 2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi çerçevesinde kadro iptal, ihdas ve aktarma işlerini yapmak ve MEBBİS sistemi üzerinden personel bilgileri ile İşçi Ücret Bordro Modülü işlemlerini yürütülmesini sağlamak, 
  • Toplum Yararına Programlar (TYP) çerçevesinde İŞKUR aracılığı ile istihdam edilen işçilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, 
  • Bakanlık merkez teşkilatı adına arabuluculuk müzakerelerini yürütmek, taşra teşkilatı birimlerinin çalışmaları ile ilgili olarak rehberlik ve raporlama faaliyetlerini gerçekleştirmek, 
  • Bakanlığın sivil savunma, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerine ilişkin plan ve diğer çalışmaları yaparak, yürütülen çalışmaların koordinesini, kontrolünü ve denetimini yapmak,
  • 04/11/1983 tarihli ve 2941 sayılı Seferberlik ve Savaş Hali Kanunu ile bu Kanuna bağlı olarak çıkarılan 24/5/1990 tarihli ve 90/500 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Seferberlik ve Savaş Hali Tüzüğü hükümlerine göre, seferberlik ve savaş hâline yönelik hizmetlerin barış döneminden itibaren planlanmasını sağlamak, Bakanlık Seferberlik ve Savaş Hâli Genel Planını hazırlayarak güncel bulundurmak, sefer görev emirli personelin erteleme ve erteleme kaldırma işlemlerini takip etmek ve buna ilişkin gerekli işlemleri yapmak, 
  • Bakanlığın Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi Yönergesi'ni güncellemek ve sekretarya hizmetini yürütmek, Afet ve Acil Durum İrtibat Merkezi talimatının il millî eğitim müdürlüklerince hazırlanmasını/güncelleştirilmesini sağlayarak takibini yapmak ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasındaki iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, 
  • Afet, sivil savunma, acil durum, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler, koruyucu güvenlik, yangın konularında kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim verilmesini sağlamaya yönelik iş ve işlemleri yürütmek, 
  • Millî Alarm Sistemi Genelgesi esaslarına göre "Millî Alarm Sistemi Yönergesi"ni hazırlamak, Bakanlık birimlerine Alarm Tedbirleri İlanında yapılacak faaliyet formunu hazırlatarak, bu formun gerektirdiği önlemlerin alınmasını ve koordinasyonu sağlamak, Millî Kriz Tatbikatları ve Alarm Seminerlerinde Bakanlık, kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak, 
  • Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında, Bakanlığımıza verilen görev ve sorumlulukların etkin olarak sürdürülmesi için Bakanlığımız 2021/13 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Genelgesinde belirtilen faaliyetleri gerçekleştirmek, 
  • Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Personel & İletişim

Sekreter

:

 Mülkiye SİNCAN

Telefon

:

 413 37 33

Adres

:

 Emniyet Mahallesi MEB Beşevler Kampüsü J Blok Kat 2 Beşevler / Yenimahalle / ANKARA

E-posta

:

 isgbdb@meb.gov.tr


Daire Başkanlığı ile İlgili Mevzuat

Kanunlar

Yönetmelik

Yönergeler

Genelgeler

Tebliğler

Tüzükler

Resmi Yazılar

Atatürk Bulvarı No98 3. Kat C Blok Bakanlıklar/ANKARA - 0 312 413 26 80/81

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.