Değerli okuyucularımız,
Millî Eğitim dergisinin 2005 yılının Bahar sayısını sizlerin eline ulaştırmış ol manın heyecanını yaşıyoruz.
Dergimizin 166. sayısında, diğer sayılarımızda olduğu gibi yine alanında Önemli boşlukları doldurduğuna inandığımız makaleleri ilgililerinin dikkatine sun muş bulunuyoruz.
Eğitim ve Sosyal Bilimler alanında önemli bir boşluğu doldurduğuna inandı ğımız Millî Eğitim dergisi sizlerin yoğun ilgisine elden geldiğince karşılık vermeye ça lışmaktadır. Bu yoğun ilgi tabi ki dergimizin izleyici kitlesinde bir artışın olduğu an lamına gelmektedir. Burada yeri gelmişken bir hususa dikkatleri çekmek istiyoruz. Dergimize makaleleriyle önemli katkıları olan okuyucularımızın yazılarını kaleme alırlarken yayın ilkelerimizi, özellikle 'kaynaklar dizini' bölümünü dikkatle incelemele rini rica ediyoruz. Tabi bunun yanı sıra makalelerin dil ve anlatım özelliğinde de araş tırmacılarımızın daha titiz olmaları gerektiğini hatırlatmak isteriz.
Kuramsal bilgi birikiminin kamuoyuna sunulduğu dergimizin 166. sayısında Türk Millî Eğitim sisteminin önemli sorunlarına işaret edilmekte ve çözüm önerileri sunulmaktadır.
Bunun yanı sıra 161. sayımızdan itibaren Sosyal Bilimlerin diğer alanlarındaki araştırma yazılarına da yer veriyoruz, özellikle Dursun Ali Tökel'in "Türk Cihan Hâ kimiyeti İdealinin ve Sosyal Hayatın Önemli Bir Vesikası Olarak Kasideler" yazısının ilgini zi çekeceğini umuyoruz.
164. sayımızda duyurduğumuz üzere önümüzdeki sayımızda "AB Sürecinde Eğitim" dosyasına yer vereceğiz. Dosya konumuzla ilgili makale göndereceklerin ya zılarını şimdiden bize ulaştırma hususunda acele etmelerini istiyoruz.
Güz sayımızın "Edebiyat Eğitimi"ne ayrılacağını tekrar hatırlatmak isteriz.
Daha Önceki sayılarımızda başlattığımız kültürel, bilimsel toplantılar ve sem pozyumları tanıtma çabalarımıza bu sayımızda da yer verdik.
Yeni bir sayımızda buluşmak ümidiyle...