İçindekiler

° Türk Cihan Hâkimiyeti İdealinin ve Sosyal Hayatın Önemli Bir Vesikası Olarak Kasideler / Dursun Ali TÖKEL

° Birey ve Toplum Gelişiminde Öğretmenlik Mesleğinin Önemi / Recep ÖZKAN

° Zihinsel Engelli Öğrencilerde Aşamalı Dikte Tekniğinin Hece Sonundaki Ünsüzü Doğru Okumada Etkinliği / Rüya ÖZMEN - Arzu Doğanay BİLGİ

° Avrupa Okulu ve Türkiye İçin Çıkarımlar / Fatma MIZIKACI

° Bilimin Doğası ve Yükseköğrenim Öğrencilerinin Bilimin Doğasına Dair Düşünceleri / Ahmet GÜRSES - Çetin DOĞAR - Mehmet YALÇIN

° Eğitim Yönetiminde Bilgisayarlardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları / Ahmet YILMAZ

° Okul Öncesi 5-6 Yaş Çocuklarının Problem Davranışları ve Ebeveynlerinin Disiplin Yöntemlerinin İncelenmesi / Hatice POYRAZ - Arzu ÖZYÜREK

° İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yöneticilik Davranışlarının Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığına Etkisi / Ali Rıza TERZİ - Türker KURT

° Liselerde Matematik Öğretimi Sürecindeki Öğretmen Davranışları İle Öğrenci Beklentilerinin Karşılaştırılması / İzzet GÖRGEN - Hatice TAHTA

° Gelişimsel Disiplin Yaklaşımı / Enver SARI

° Geleneksel ve Çağdaş Eğitim Anlayışında İlgi ve Disiplin / Tuba ŞENGÜL

° Örgütsel Öğrenme ve Öğrenmenin Engelleri / Ayfer KÜÇÜKOĞLU

° Örgüt ve Yönetimde Değerlerin Önemi / Mesut SAĞNAK

° Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklenti ve Algılamalarındaki Değişimin Karşılaştırılması (2000-2001 ve 2003-2004 Öğretim Yılları) / Kurban ÜNLÜÖNEN - Yasin BOYLU

° 4. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı Üniteleri İle İlgili Kavram Bulmacaları Örnekleri / İsmail TAŞLI

° İngilizce Öğreniminde İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi (Elazığ Vali Tevfik Gür İlköğretim Örneği) / Mehmet Nuri GÖMLEKSİZ - Ece ONUR

° Öğrencilerin Metal, Ametal, Yarımetal ve Alaşım Kavramlarını Anlama Düzeylerinin Karşılaştırılması / Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU - Alipaşa AYAS

° İlköğretim Öğrencilerini (6, 7, 8) Fotosentez Konusundaki Yanlış Kavramlarının Tespiti Üzerine Bir Araştırma / Önder ŞENSOY-Mustafa AYDOĞDU-Halil İbrahim YILDIRIM-Muhammet UŞAK-Ahmet Hakan HANÇER

° Öğretmenlik Mesleğindeki Gelişmelerin Tarihsel Toplumsal Bağlamı / Abdülvahap ÖZPOLAT

° Biyoloji Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme ve Tam Öğrenme Yöntemleri İle Geleneksel Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi / Murat HEVEDANLI-Behçet ORAL-Hasan AKBAYIN

° Problem Temelli Öğrenme ve Öğretmen Yetiştirme / Nuriye SEMERCİ

° Lise 1. Sınıf Öğrencilerine Periyodik Tablo Öğretiminde Yeni Bir Yaklaşım / Habibe TEZCAN-Mehmet KIPIK

BİLİMSEL ETKİNLİKLER VE KİTAP

° Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Sempozyumu / İlknur TUNÇDEMİR

° Türkçe Kurultayı "Türkçem, Dilim Dilim..." / Celal ASLAN

° Modern' den Postmodern' e Edebiyatın Serüveni / Turgut BAĞRIAÇIK

° Yayın İlkeleri

 

 

Değerli okuyucularımız,

Millî Eğitim dergisinin 2005 yılının Bahar sayısını sizlerin eline ulaştırmış ol­ manın heyecanını yaşıyoruz.

Dergimizin 166. sayısında, diğer sayılarımızda olduğu gibi yine alanında Önemli boşlukları doldurduğuna inandığımız makaleleri ilgililerinin dikkatine sun­ muş bulunuyoruz.

Eğitim ve Sosyal Bilimler alanında önemli bir boşluğu doldurduğuna inandı­ ğımız Millî Eğitim dergisi sizlerin yoğun ilgisine elden geldiğince karşılık vermeye ça­ lışmaktadır. Bu yoğun ilgi tabi ki dergimizin izleyici kitlesinde bir artışın olduğu an­ lamına gelmektedir. Burada yeri gelmişken bir hususa dikkatleri çekmek istiyoruz. Dergimize makaleleriyle önemli katkıları olan okuyucularımızın yazılarını kaleme alırlarken yayın ilkelerimizi, özellikle 'kaynaklar dizini' bölümünü dikkatle incelemele­ rini rica ediyoruz. Tabi bunun yanı sıra makalelerin dil ve anlatım özelliğinde de araş­ tırmacılarımızın daha titiz olmaları gerektiğini hatırlatmak isteriz.

Kuramsal bilgi birikiminin kamuoyuna sunulduğu dergimizin 166. sayısında Türk Millî Eğitim sisteminin önemli sorunlarına işaret edilmekte ve çözüm önerileri sunulmaktadır.

Bunun yanı sıra 161. sayımızdan itibaren Sosyal Bilimlerin diğer alanlarındaki araştırma yazılarına da yer veriyoruz, özellikle Dursun Ali Tökel'in "Türk Cihan Hâ­ kimiyeti İdealinin ve Sosyal Hayatın Önemli Bir Vesikası Olarak Kasideler" yazısının ilgini­ zi çekeceğini umuyoruz.

164. sayımızda duyurduğumuz üzere önümüzdeki sayımızda "AB Sürecinde Eğitim" dosyasına yer vereceğiz. Dosya konumuzla ilgili makale göndereceklerin ya­ zılarını şimdiden bize ulaştırma hususunda acele etmelerini istiyoruz.

Güz sayımızın "Edebiyat Eğitimi"ne ayrılacağını tekrar hatırlatmak isteriz.

Daha Önceki sayılarımızda başlattığımız kültürel, bilimsel toplantılar ve sem­ pozyumları tanıtma çabalarımıza bu sayımızda da yer verdik.

Yeni bir sayımızda buluşmak ümidiyle...



EDİTÖR
© 2005 T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yayımlar Dairesi Başkanlığı
URL: http://yayim.meb.gov.tr
Yorum, öneri ve yazılarınız için;
E-Posta: med@meb.gov.tr