İçindekiler

° Editör

° Avrupa Birliği Sürecinde Eğitimi Etkileyen Faktörler / Adil TÜRKOĞLU

° Hollanda Eğitim Sistemi ve Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Aktif Bir Model / Ayfer KOCABAŞ

° Kariyer Rehberliği ve Kariyer Danışmanlığı Açısından Federal Almanya ve Türkiye' deki Hizmetler / Emel ÜLTANIR

° Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinde Öğretmen Eğitiminde Yapısal Düzenlemeler ve Öğretmen Adaylarının Seçimi / Mustafa SAĞLAM - Dilruba KÜRÜM

° Avrupa Konseyi Dil Projesi ve Türkiye Uygulaması / Özcan DEMİREL

° AB Ülkelerinden Portekiz ve İspanya Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi ve Türk Eğitim Sistemi ile Karşılaştırılması / Semra ÜNAL - Esma ÇOLAK

° AB Sürecinde Rasyonel Eğitime Geçiş: Vizyon ve Misyon / Yunus A. ÇENGEL

° Türk Eğitim Sistemi ile Avrupa Birliği Ülkelerindeki Hümanist-Demokratik Eğitim Modelinin Karşılaştırılması / Yusuf Gürcan ÜLTANIR

° Avrupa Birliği Ülkelerinde Yeni Eğitim Politikaları Yaşam Boyu Öğrenme / Ahmet MAHİROĞLU

° Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Türk-Alman Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılarak Değerlendirilmesi / Kemal TURAN

° Avrupa Birliği Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitimin Gelişimi ve Mevcut Durumu / Mehmet ARSLAN

° Türk ve İngiliz Eğitim Sisteminde Matematik Eğitiminin Karşılaştırılması / Ali DELİCE

° Fransa' da Yüksek Öğretimin Örgütsel Yapısı: Paris Akademisi Örneği / Eriman TOPBAŞ

° Türk ve İngiliz Öğretim Programlarının Bilgisayar ve İnternet Okur Yazarlığı Açısından Karşılaştırılması / Nesrin ÖZDENER - Murat ÖZTOK

° Avrupa Birliğine Üye Ülkelerde Beslenme Eğitimi ve Türkiye İçin Öneriler / Nurhan ÜNÜSAN

° Meslek Liseleri-İşletme İşbirliğince Yürütülen Meslek Öğretimine Farklı Bir Bakış Açısı: Yapı Eğitiminde Fransa Örneği / Oktay Cem ADIGÜZEL

° AB Sürecinde Eğitim ve Eğitimin Ekonomiye Etkisi (Türkiye-Avrupa Analizi) / Zahide Ayyıldız ONARAN

° Avrupa' da Anadili Öğretimi Türkçe ve İngilizce Anadili Ders Kitaplarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması (Kuzey İrlanda, İskoçya ve İngiltere Örneği) / Z. Canan KARABABA

° Ülkemizde İlköğretim Ders Yılının Diğer Bazı Avrupa Ülkeleriyle Karşılaştırılması ve Farklı Uygulamalar / Asım ARI

° Türkiye' de Eğitimin Sosyal Faydaları: Türkiye-AB Karşılaştırması / Figen EREŞ

° Avrupa Birliği ve Türkiye Eğitim Politikalarında Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Mevcut Uygulamalar / Mustafa BAYRAKCI

° Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Öğretmen Niteliklerinde Yeni Bir Boyut: Bilgi Okur-Yazarlığı / Abdullah ADIGÜZEL

° Avrupa Birliği Ülkelerinde Okul Yöneticileri / Ali ERDEN - Hale ERDEN

° Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Alanı ve Yüksek Öğretimde Kalite Çerçevesinin Belirlenmesi / Berna ARSLAN

° Fransa, İngiltere ve Almanya Eğitim Denetimi Sistemlerinin Yapı ve İşleyişi / Hilmi SÜNGÜ

° Türkiye ve AB' de Endüstriyel ve Teknik Okullara Yönlendirme / Necat ÜSTÜN

° Yayın İlkeleri

 

 

© 2005 T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yayımlar Dairesi Başkanlığı
URL: http://yayim.meb.gov.tr
Yorum, öneri ve yazılarınız için;
E-posta: med@meb.gov.tr

EDİTÖR' DEN...

 

özel sayı

 

 

Değerli Okuyucularımız,

164-165. sayılarımızda siz okuyucularımıza duyurduğumuz ve başta akade­ misyenlerimiz olmak üzere konu ile ilgilenen herkesten öneri ve yazılan ile katkılar beklediğimiz "AB Sürecinde Eğitim" dosya konulu Millî Eğitim dergimizin 2005/Yaz 167. sayısı ile karşınızdayız.

2005 Ekim ayından itibaren Avrupa Birliği ile tam üyelik müzakerelerine baş­ layacak olan ülkemizin bütün sosyal, ekonomik alanlarda olduğu gibi eğitim alanın­da da Avrupa Birliğine uyum çerçevesinde çeşitli reform çalışmaları yapılmaktadır. Bu bağlamda; Millî Eğitim Bakanlığımız, eğitimde fırsat eşitliğini, ortak bir meslekî politikasını, meslek standardını ve kalite birlikteliğini sağlamak amacıyla Avrupa Bir­liği ülkelerinde uygulanmakta olan Socrates (Genel Eğitim), Leonardo Da Vinci (Mes­ lekî Eğitim) ve Youth (Gençlik) programlarına Nisan 2004 tarihinden itibaren resmen katılarak çalışmalarım sürdürmektedir.

Millî Eğitim
dergisi olarak biz de konunun güncelliğinden hareketle "AB Süre­ cinde Eğitim" konusu çerçevesinde Avrupa Birliği ülkelerindeki eğirim sistemleri ile ülkemizdeki eğitim sistemi arasındaki benzerlik ve farklılıkları irdelemek, ayrıca ça­ lışmalara değişik açılardan katkı sağlamak düşüncesiyle AB sürecinde eğitimi işleyeceğimizi siz okuyucularımıza duyurduktan sonra yoğun ilgi gördük. Öyle ki kı­ sa bir zaman sürecinde dergimize bazı Avrupa Birliği ülkelerindeki okul Öncesi eğiti­ mi, ilköğretimi, orta öğretimi, meslekî öğretimi ve yüksek öğretimi anlatan doyurucu araştırma yazıları ile birlikte yine Avrupa Birliği ülkelerindeki eğitimin ekonomiye et­ kisi, sosyal faydaları, ana dil öğrenimi, öğretmen yetiştirme, idareci yetiştirme, dene­ tim ve kariyer edinimi gibi eğitimin bütün unsurlarını içeren kapsamlı yazılar ulaştı. Millî Eğitim dergisi Yayın Kurulu olarak, başlangıçta dosya hâlinde işlemeyi düşündü­ğümüz 167. sayımızı Öze] sayı olarak çıkarmayı uygun bulduk. Katkı sağlayan herke­ se şükranlarımızı sunarız.

Değerli okuyucularımız,

Dergimizin 2005 yayın programının son sayısını "EDEBİYAT EĞİTİMİ" ko­ nulu özel sayı olarak işlemeyi düşünmüştük ve siz okuyucularımıza dergimizin web sayfasında duyurmuştuk. İki özel sayının arka arkaya geldiği takdirde yayımlanma­ sına karar verilmiş makalelerin gecikeceği düşüncesiyle "EDEBİYAT EĞİTİMİ" ko­ nusunu 2006 yayın yılının ilk sayısı olan Şubat sayısında işlemeye karar verdik. Kat­kılarınızı bekliyoruz.

Yeni sayımızda buluşmak ümidiyle...



From The Editör

Dear Readers ,

We welcome you with 2005/ summer , 167* issue of the National Edu- cation Journal , focusing on " Education in the Course of the European Union ", which we announced in 164 th -165' h issue and expected contributions from everyone interested in the subject , partİcularly the academicians , through the - ir recommendations and articles .

As the negotiations of European Union full membership will have star- ted by October 2005 reform studies are being carried out in our country not only in soda! and economic fields but also in the field of education . in this context , our Minİstry of National Education is carrying out its studies , and since April 2004 it has officially participated the programmes of Socrates (Ge­ neral Education ), Leonardo Da Vinci ( Vocational Education ) and Youth that are being İmplemented in European Union countries so as to promote equal opportunity of education , a common policy for vocational education , profes - sion standards and unity of quality .

As the Journal of National Education , after announcing the topic to our readers , with a consideration to discuss the similarities and differences bet- ween the education systems of the European Union countries and our co­ untry and to provide various contributions to the field within the framework of the topic : " Education in the Course of European Union " which is a hot is­ sue nowadays , there had been a wide interest . Indeed , in such a short period we received research papers covering preschool , primary secondary and hig -her education in different European Union countries , and comprehensive ar­ticles including ali elements of education such as; the impact of education on economy , its social benefits , training of the mother tongue , training of teac - hers and administrators , supervision and career building in European Union countries . For his reason , we , as the Editorial Board, found it appropriate to publish our 167 th issue as a " Special issue ", eventhough we were planning to publish it in the form of a dossier . We appriciate everyone who provided contributions .

Dear readers ,

We were thinking to publish the last issue of 2005 Editorial Programme as a special issue focusing on "Literatüre Education " as it was announced in the Journal's website . However , considering that there would be a serious delay in publishing the articles approved if two special issues were published respectively , we decided to focus on "Literatüre Education " within the first is­sue of the year 2006, February issue . We are looking forvvard to receiving yo- ur contributions .

Hope to meet in our next issue ...