EĞİTİM YAYINLARI DİZİSİ
GAZİ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
|
|
OTİZM VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
|
|
DAĞDA BULUNMUŞ ÇOCUK
Esere konu olan çocuk "Victor", 1800'lü yılların başında Fransa'nın Lacaune ormanlarında bulunmuştur. Hiçbir uyarana tepki vermemesi nedeniyle Victor'un eğitimi Ulusal Sağır ve Dilsiz Enstitüsü doktoru olan Jean Marc Gaspard İtard'a havale edilmiştir. İtard ise duyular ve zihinsel bileşenlerin uyandırılmasına dair bu değerli çalışmalarını raporlaştırmıştır. Bu rapor, eğitim alanında ilk sistematik gözlem ve ilk bireyselleştirilmiş eğitim planı olarak kabul edilmektedir. Bu eser Türkiye Büyük Millet Meclisinin kurulduğu ilk yıllarda (1923-1924) dönemin Millî Eğitim Bakanlığı olan Maarif Vekâleti tarafından Mustafa Rahmi Balaban'a tercüme ettirilerek Osmanlı Türkçesiyle basılmıştır. Bu çalışmayla söz konusu eser, Osmanlı Türkçesi alfabesinden günümüz alfabesine çevrilmiştir." |
|
DÜNYA EĞİTİMİNE YÖN VERENLER
İnsanlık binlerce yıldır yeryüzünde yaşıyor ve neslini sürdürebilmek amacıyla kendisi için önemli olan her şeyi çocuklarına öğretiyor. Eğer böyle olmasaydı insan türünün akıbetinin nesli tükenmiş diğer türlerden farklı olması için bir neden gösteremezdik. İnsanların on binlerce yıldır çocukları oluyor ve onlar on binlerce yıldır çocuklarını seviyor, koruyor, eğitiyorlar. Belki de yiyecek ya da barınak bulmaktan sonra insanlığın uğraştığı üçüncü önemli şey, çocuklarının eğitimidir. Bu durum, bugün eğitim disipliniyle akademik düzeyde uğraşan insanlara varlık nedenlerini insanlığın tarihiyle eş zamanlı düşünmeleri için fırsat yaratıyor. Aynı zamanda eğitimin ne denli evrensel bir olgu olduğunu düşünmeye zorluyor. |
|
BİBLİYOGRAFYA I
Bu bibliyografya daha önceden yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Bibliyografyası (1923-1993) II" ve "Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Bibliyografyası (1993-2013) III" adlı eserlerin birinci bölümünü oluşturması açısından önemlidir. II ve III. ciltlerden farklı olarak bu çalışmaya "Açıklamalar" bölümü ilave edilmiş olup eserlerin fiziki durumu ve içeriği hakkında kısa bilgilere yer verilmiştir. Bu şekilde, araştırmacılara kolaylık sağlanması ve ipuçları verilmesi hedeflenmiştir. |
|
BİBLİYOGRAFYA II
Maarif Vekâleti Arşiv Kütüphanesini kuran Ferit Ragıp Tuncor tarafından hazırlanan bu bibliyografya, 1923-1993 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığının bastığı kültür ve ders kitaplarını kapsamaktadır.
İlk önce 1977'de "Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Kataloğu 1923-1973" adıyla basılan bu kitabın üçüncü baskısına 1973'ten 1993'e kadarki yayımlar da Tuncor tarafından eklenmiştir. Elinizdeki eser, Bakanlığımızın Maariften bugüne yayıncılık alanında gerçekleştirdiği büyük kültür hizmetlerini toplu olarak göstermesi bakımından önemli olmakla beraber araştırmacılar için de iyi bir başvuru kaynağıdır. |
|
BİBLİYOGRAFYA III
Millî Eğitim Bakanlığının kültür hafızasını teşkil eden Merhum Ferit Ragıp Tuncor'un büyük bir özveriyle hazırlayıp Bakanlık yayınları arasında neşredilen Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Bibliyografyası II/1923-1993 adlı eserin (Birinci Baskı: "Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Katoloğu/1923-1973" 1977 yılında, İkinci Baskı: "Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Bibliyografyası II/1923-1985" 1989 yılında, Üçüncü Baskı: "Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları Bibliyografyası II/1923-1993" 1996 yılında) devamı niteliğindeki bu çalışma, Bakanlığımızın 1993-2013 yılları arasında yayımlamış olduğu kültür yayınlarını ve süreli dergilerini içermektedir. Çalışma, Merhum Tuncor'un kitabına bir ek ve Bakanlığımızın arşivine bir katkı niteliğindedir. |
|
Millî Mücadele Yazıları
Ahmet Talât Onay, memleket meseleleriyle yakından ilgili vatansever bir insandır. Yazdığı tutarlı ve kararlı yazılarıyla Millî Mücadele'yi başından itibaren desteklemiştir. 1920 yılında Açıksöz gazetesinde yazdığı yazılar, onun cesur ve ileri görüşlü bir Türk aydını olduğunu gösterdiği gibi, o günlerin tarihini yazacaklar için de ihmal edilmemesi gereken birer belge niteliği taşımaktadır. |
|
Çanakkale´nin Şehit Kalemleri
Çanakkale Zaferi bir iki sene sonra hemen unutulabilecek bir olay değildir. Gençlik, daima ondan fedakârlık dersi alacak, o dersin ruhlarına aşılayacağı coşku ve gayretle gerektiği zaman düşman karşısında kan ve kemikten siperler yapmasını bilecek, her zamanda milletinin medeniyet için gelişmeye katkıda bulunması aşkını kalbinde duyacaktır... Mehmet Emin, 18 Mart 1915 |
|
Çocuk ve Gençlik Edebiyatına Giriş
Winfred Kaminski, eğitimciler ve sosyal pedagoglar için hazırladığı bu kitapta, çocuk ve gençlik edebiyatının malzemesini sınıflamaya çalışmıştır. Yazar başta Alman Edebiyatı olmak üzere dünya edebiyatlarından seçtiği zengin örneklerle resimli kitap, çocuk kitabı, gençlik kitabı, iyi çocuk ve gençlik edebiyatı hakkında bilgiler sunmaktadır. |
|
Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi
Dr. Alma Bingham, öğretmen ve öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmak için gerçek hayat problemleri üzerinde yaptığı ciddi araştırmaları bu kitapta toplamıştır. Çarpıcı ve gerçek örneklerle eğitimde problem çözmenin önemine ve öğretmenlerin bu konudaki sorumluluklara dair yazılan eser, problem çözmenin eğitici niteliğine başka bir boyut kazandırmaktadır.
|