Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü

MEB Döner Sermaye İşletmesi

MEB Döner Sermaye İşletmesi
Misbah KEKLİK
İşletme Müdürü

 

Görevleri

  • 23/01/2021 tarihli ve 31373 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Yönetmeliği doğrultusunda faaliyetlerini yürütmek,
  • Bakanlığın ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri doğrultusunda merkezî sistemle yürütülen resmî ve özel sınavlara ait iş ve işlemlerini doğrudan veya Bakanlığın diğer birimleri ile iş birliği hâlinde yapmak veya yaptırmak,
  • Millî Eğitim Bakanlığı Açık Öğretim Okullarının (ortaokul, lise, mesleki ve teknik açıköğretim, imam hatip lisesi) yurt içi ve yurt dışı öğrenci hizmetlerini (yeni kayıt, kayıt yenileme, sınav itiraz, ücretlerini tahsil etmek ve gerekli durumda iadelerini gerçekleştirmek) Bakanlığın diğer birimleri ile iş birliği hâlinde gerçekleştirmek,
  • Sınavlarda görev alan kişilerin ücret ödemelerini gerçekleştirmek,
  • E-sınav Merkezlerinde gerçekleştirilen sınavların ücretlerinin tahsili ve gerekli ödemelerini yapmak. Ayrıca ihtiyaç duyulan hizmetlerin bedelini ödemek,
  • Bakanlığa sunulan taslak ders kitaplarının Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca incelenmesi için yayınevlerinin yatırmış olduğu inceletme ücretlerinin tahsili ile ilgili gerekli durumlarda iadesini ve incelemeyi gerçekleştiren panelistlerin ücret ödemelerini yapmak, Bakanlığın diğer birimleri ile iş birliği hâlinde incelemek, incelettirmek,
  • İşletmenin faaliyet alanı ile doğrudan ilgili olan Bakanlık Birimlerinin DÖSE kapsamında tüm ihtiyaçlarını karşılamak, mal ve hizmet alımı ödeme iş ve işlemlerini yapmak,
  • Bakanlığımızca düzenlenen Merkezi Sistem Sınavları, Protokol Sınavları ve e-sınavlarda soru hazırlama ve inceleme görevinde bulunan öğretim üyelerine ücret ödemelerini yapmak,
  • Bakanlığın kendi görev alanı çerçevesindeki alımların ve fiyatlandırılabilir nitelikteki mal ve hizmetlerin satışlarını yapmak, n) Kültür Yayınlarının basım, telif, ISBN, bandrol ve satış işlemlerini (toptan, perakende, internet üzerinden) yapmak,
  • MEB Döner Sermaye İşletmesi kadrosunda bulunan işçi ödemelerini yapmak, 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu ve Esasları Hakkında Yönetmelik doğrultusunda stajyer iş ve işlemlerini yapmak,

Personel & İletişim

Sekreter

:

 Nermin GÜRSAÇTI

Telefon

:

 413 42 03

Faks

:

 0 312 419 20 14

Adres

:

 Atatürk Bulvarı Milli Müdafaa Cd.No:6 Kat:1 Kızılay/ANKARA

MEB DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ PERSONEL LİSTESİ
S.N. ADI SOYADI UNVANI DAHİLİ TELEFON
1 Misbah KEKLİK İŞLETME MÜDÜRÜ 413 42 00
2 Süleyman ORTASULAK MUHASEBE YETKİLİSİ (SAYMAN) 413 42 02
3 Nermin GÜRSAÇTI V.H.K.İ (SEKRETERYA) 413 42 03
PERSONEL VE İDARİ İŞLER SERVİSİ
4 Sevda CEYLAN ŞEF 413 42 06
5 Aziz ULUĞ BİLGİSAYAR İŞLETMENİ 413 42 45
SATIN ALMA İZLEME BİRİMİ
6 Tuğba MURAT PROGRAMCI 413 42 57
7 Aslı EROĞLU BİLGİSAYAR İŞLETMENİ 413 26 73
MUHASEBE SERVİSİ
8 Rabia ÖZTÜRK Şube Müdürü 413 42 09
9 Rıfat BALCI İŞÇİ 413 42 09
10 Fatma ÖZER İŞÇİ 413 42 49
11 Firdevs Hilal BAYGÜNEŞ 4/B SÖZLEŞMELİ BÜRO PERSONELİ 413 42 49
TAHAKKUK VE ÖDEMELER SERVİSİ
12 Şuayip YALÇIN ŞEF 413 42 62
13 Ömer YORULMAZ ŞEF 413 42 48
14 Haydar TOPBAŞ ŞEF 413 42 04
15 Nurcan USTA TEKNİSYEN 413 42 08
16 Şeref YILDIZ TEKNİSYEN 413 42 08
17 Burcu KARAGÖZ GEÇİCİ İŞÇİ 413 42 47
18 ÇAĞATAY ATAR TEKNİSYEN 413 42 61
TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ
19 Celalettin ALAN  ŞEF 413 42 15
20 Zafer ERDOĞAN İŞÇİ 413 42 46
21 Muhammed Fehmi MERİÇ 4/B SÖZLEŞMELİ BÜRO PERSONELİ 413 42 15
İŞÇİ ÖZLÜK VE AYLIK ÖDEMELER SERVİSİ
22 Sami ALTINSOY İŞÇİ 413 42 12
23 İdris ÖZDEMİR İŞÇİ 413 26 74
24 Havva ŞAHİN İŞÇİ 413 42 50
25 Hasan Beytullah Salih GÜNGÖR 4/B SÖZLEŞMELİ BÜRO PERSONELİ 413 45 20
KÜLTÜR ESERLERİ VE YAYINLARI SERVİSİ
26 Hakan DEMİR ŞEF 413 38 08
27 Ünal DUMAN İŞÇİ 413 38 08
28 Kadir KART İŞÇİ 413 38 08
EVRAK SERVİSİ
29 Bekir ERDOĞAN DAĞITICI 413 42 10
30 Selahattin YILMAZ  İŞÇİ (DAĞITICI) 413 42 07


İlgili Mevzuat

Kanunlar

NOT:Bu bölümde yer alan kanunların döner sermaye işletmelerini doğrudan veya dolaylı ilgilendiren kısımları bulunmaktadır.

Yönetmelik

Tebliğ

Genelge ve Özelgeler

SIKÇA SORULAN SORULAR

ÜCRET İADELERİ İLE İLGİLİ SORULAR

Merkezi sistem ve protokollü sınavlara ilişkin yanlış yatırılan ücretlerin iadeleri nasıl yapılmaktadır?

AÇIK LİSE VE MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSELERİ:

Açık lise ve Mesleki açık öğretim liselerine ait Eğitim Öğretim dönemlerinin başında ''İlk kayıt, Kayıt yenileme, ve Ek sınavlar '' için yanlış modül yada link kullanan Açık lise öğrencilerinin bu üç işlemi Kendi arasında karıştırarak yanlış yatırdığında veya öğrenci olmadığı halde öğrenci adına bu işlemleri yaparken yanlışlıkla kendi T.C. Numarasını kullanarak işlem yapan vatandaşlarımızın bu işlemleri geçersiz sayılmakta olup ''SEHVEN'' Yatırmış oldukları bu Ücretlerin İadesi dilekçe ile yada şahsen başvuru yapmaksızın ''Milli Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi 'nin; 41-(a) maddesinde yer alan '' Başvurusu /sınavı geçersiz sayılan,sınava girmeyen,sınava alınmayan Yada sınavdan çıkarılan,adayların/kurumların bu konuyla ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmaz. Ancak; adayın kendi kusuru dışında idari sebeple sınava girememesi durumunda sınavın ait olduğu yıl içinde Genel Müdürlük tarafından ücret iadesi yapılır.''hükmü gereği ki; bu hükümler diğer iadesi yapılan sınavlar içinde geçerli olduğundan, Her senenin sonuna doğru iade çalışmaları başlatılarak ilgili seneye ait Bakanlığımız hesabına ''SEHVEN'' yatırılan bu ücretler, işlem yapılan T.C. Numaraları adına T.C. Ziraat Bankasına belirli aralıklarla gönderilerek ülke genelinde ödenmiş olur. Ücret iadesinin muhatabı olan vatandaşlarımız yada Açık Lise öğrencilerimiz Ülke genelinde Ziraat Bankası Şubelerine ait gişelerden banka görevlisine Ücret İadesi alacağının olduğunu ifade edip ''Merkezi Ödemeler Ekranından MEB Ücret iadeleri ekranını'' açtırarak TC Numarası ile sorgulama yaptırdığında Banka görevlisi ücret iadesine dair ödeme işlemini gerçekleştirecektir.

AÇIK İLK ÖĞRETİM:

Bu yaygın Eğitim için de ''SEHVEN'' yatırılan Ücretler yukarıdaki hükümler doğrultusunda iade edilir. MTSAS (MOTORLU TAŞITLAR SÜRÜCÜ ADAYLARI SINAVI) TEOG SINAVLARI - BİLSEM SINAVLARI ? VEHBİ KOÇ SEVİYE TESPİT SINAVLARI BAKANLIĞIMIZIN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ ÜCRET İADESİ OLAN BAZI PROTOKOL SINAVLARI BAKANLIĞIMIZIN DİĞER KURUMLAR İÇİN YAPMIŞ OLDUĞU BAZI PROTOKOL SINAVLARI Gibi sınavlara ait ''SEHVEN'' yatırılan ücretlerin iadesi yukardaki hükümler doğrultusunda Sınavın gerçekleştiği tarihten 3 yada 4 ay sonra aynı şekilde iadesi yapılır.

E-SINAV ? (ELEKTRONİK RANDEVULU SINAV ) ? VE ? MESLEKİ TEKNİK SINAVLARI

Adına İşlem yapılan kişiden, ilgili ücreti istediğine dair üzerinde T.C Numara ve iletişim numarası olan bir dilekçe yazılıp arkalı önlü kimlik fotokopisi ve varsa ilgili bankamatik dekontunu ekleyerek MEB Döner Sermaye İşletmesine ait ( 0 312 419 20 14 ) numaralı faksa göndermesi karşılığında, ilgili sınav tarihinden 3 - 4 ay sonra yukarıdaki hükümler doğrultusunda aynı şekilde iadesi yapılır.

Not: 2017 yılı itibari ile yapılan her ücret iadeleri; ilgili kişilerin işlem yaparken sisteme girdikleri cep telefonlarına mesaj yolu ile bildirilecektir.

Sorular İçin: 0 312 413 42 14 ? FAX: 0 312 419 20 14

Sınav ücretlerinin hangi bankalara ne şekilde yatırılması gerekmektedir?

M.E.B.'ın düzenlemiş olduğu tüm sınav ücretlerinin T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O ve Türkiye Halk Bankası aracılığı ile "merkezi sistem tahsilatları ekranlarından", ATM'lerden, internet bankacılığı üzerinden başvuruda bulunulacak adayın TC kimlik numarası ve başvuracağı sınavın adına yatırılması gerekmektedir. Hiçbir şekilde havale ya da eft yoluyla sınav ücreti tahsilatı yapılmamaktadır.

Başka kurum adına sehven yatırılan ücretlerin geri ödemesi nasıl yapılmaktadır?

Kurumumuzun yalnızca kendi hesaplarına ya da Kurumumuzun düzenlemiş olduğu sınavlar adına yatırılan ücretler üzerinde sorumluluğu ve yükümlülüğü vardır; diğer Kurumların düzenlemiş olduğu sınavlara yatırılan ücretler için sınavı yapan kuruma başvurulması gerekmektedir.

Sınav tahsilatlarında Bankalara herhangi bir işlem ücreti yatırılmakta mıdır?

Kurumumuz ve bankalar arasında yapılan protokol gereği hiçbir sınav tahsilatlarında T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O ve Türkiye Halkbankası tarafından sınav ücreti dışında ek ücret talep edilmeyecektir.

Sınavlarda görev alan personele ödenen ücretler arasındaki fark nerden kaynaklanıyor?

Bakanlığımızca yapılan Merkezi Sistem Sınavlarında görev alan personelin görev ücretleri 2012/2723 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı doğrultusunda ödenmektedir. Açık Öğretim Okulları, SBS ve Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk sınavlarında görev alan Bina Yöneticisi, Bina Yönetici Yardımcısı, Salon Başkanı ve gözetmenlere ise MEB Yönetici ve Öğretmenlerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararı doğrultusunda ödeme yapılmaktadır.

IBAN HATASI İLE İLGİLİ SORULAR

Merkezi sistem ve protokollü sınavlarda görev alıp IBAN hatası nedeniyle ücret alamayan kişilerle ilgili ne tür işlem yapılması gerekmektedir?

Merkezi Sistem Sınavlarında görev alan personelin ödeme işlemlerinde sıkıntı yaşanmaması için kişilere ait IBAN numaralarının MEBBİS üzerinden güncellenmesi gerekmektedir. IBAN hatası nedeniyle ücret alamayan personelin, bulundukları il milli eğitim müdürlüklerine başvurması gerekmektedir. Ödemeler il milli eğitim Müdürlüklerinin " Merkezi Sistem Ücret Tahakkuk Programında" giriş yapmalarını müteakip İşletmemizce başlatılacaktır. Sorular için: 0(312) 417 50 70-4249

Atatürk Bulvarı No98 3. Kat C Blok Bakanlıklar/ANKARA - 0 312 413 26 80/81

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.