MEB Döner Sermaye İşletmesi
Misbah KEKLİK
İşletme Müdürü
Görevleri
- 23/01/2021 tarihli ve 31373 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Yönetmeliği doğrultusunda faaliyetlerini yürütmek,
- Bakanlığın ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri doğrultusunda merkezî sistemle yürütülen resmî ve özel sınavlara ait iş ve işlemlerini doğrudan veya Bakanlığın diğer birimleri ile iş birliği hâlinde yapmak veya yaptırmak,
- Millî Eğitim Bakanlığı Açık Öğretim Okullarının (ortaokul, lise, mesleki ve teknik açıköğretim, imam hatip lisesi) yurt içi ve yurt dışı öğrenci hizmetlerini (yeni kayıt, kayıt yenileme, sınav itiraz, ücretlerini tahsil etmek ve gerekli durumda iadelerini gerçekleştirmek) Bakanlığın diğer birimleri ile iş birliği hâlinde gerçekleştirmek,
- Sınavlarda görev alan kişilerin ücret ödemelerini gerçekleştirmek,
- E-sınav Merkezlerinde gerçekleştirilen sınavların ücretlerinin tahsili ve gerekli ödemelerini yapmak. Ayrıca ihtiyaç duyulan hizmetlerin bedelini ödemek,
- Bakanlığa sunulan taslak ders kitaplarının Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca incelenmesi için yayınevlerinin yatırmış olduğu inceletme ücretlerinin tahsili ile ilgili gerekli durumlarda iadesini ve incelemeyi gerçekleştiren panelistlerin ücret ödemelerini yapmak, Bakanlığın diğer birimleri ile iş birliği hâlinde incelemek, incelettirmek,
- İşletmenin faaliyet alanı ile doğrudan ilgili olan Bakanlık Birimlerinin DÖSE kapsamında tüm ihtiyaçlarını karşılamak, mal ve hizmet alımı ödeme iş ve işlemlerini yapmak,
- Bakanlığımızca düzenlenen Merkezi Sistem Sınavları, Protokol Sınavları ve e-sınavlarda soru hazırlama ve inceleme görevinde bulunan öğretim üyelerine ücret ödemelerini yapmak,
- Bakanlığın kendi görev alanı çerçevesindeki alımların ve fiyatlandırılabilir nitelikteki mal ve hizmetlerin satışlarını yapmak, n) Kültür Yayınlarının basım, telif, ISBN, bandrol ve satış işlemlerini (toptan, perakende, internet üzerinden) yapmak,
- MEB Döner Sermaye İşletmesi kadrosunda bulunan işçi ödemelerini yapmak, 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu ve Esasları Hakkında Yönetmelik doğrultusunda stajyer iş ve işlemlerini yapmak,
Personel & İletişim
Sekreter |
: |
Nermin GÜRSAÇTI |
Telefon |
: |
413 42 03 |
Faks |
: |
0 312 419 20 14 |
Adres |
: |
Atatürk Bulvarı Milli Müdafaa Cd.No:6 Kat:1 Kızılay/ANKARA |
MEB DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ PERSONEL LİSTESİ | |||
S.N. | ADI SOYADI | UNVANI | DAHİLİ TELEFON |
1 | Misbah KEKLİK | İŞLETME MÜDÜRÜ | 413 42 00 |
2 | Süleyman ORTASULAK | MUHASEBE YETKİLİSİ (SAYMAN) | 413 42 02 |
3 | Nermin GÜRSAÇTI | ŞEF (SEKRETERYA) | 413 42 03 |
PERSONEL VE İDARİ İŞLER SERVİSİ | |||
4 | Sevda CEYLAN | ŞEF | 413 42 06 |
5 | Aziz ULUĞ | BİLGİSAYAR İŞLETMENİ | 413 42 45 |
SATIN ALMA İZLEME BİRİMİ | |||
6 | Tuğba MURAT | PROGRAMCI | 413 42 57 |
7 | Aslı EROĞLU | BİLGİSAYAR İŞLETMENİ | 413 26 73 |
MUHASEBE SERVİSİ | |||
8 | Rabia ÖZTÜRK | Şube Müdürü | 413 42 09 |
9 | Rıfat BALCI | İŞÇİ | 413 42 09 |
10 | Fatma ÖZER | İŞÇİ | 413 42 49 |
11 | Firdevs Hilal BAYGÜNEŞ | 4/B SÖZLEŞMELİ BÜRO PERSONELİ | 413 42 49 |
TAHAKKUK VE ÖDEMELER SERVİSİ | |||
12 | Şuayip YALÇIN | ŞEF | 413 42 62 |
13 | Ömer YORULMAZ | ŞEF | 413 42 48 |
14 | Haydar TOPBAŞ | ŞEF | 413 42 04 |
15 | Nurcan USTA | TEKNİSYEN | 413 42 08 |
16 | Şeref YILDIZ | TEKNİSYEN | 413 42 08 |
17 | Burcu KARAGÖZ | GEÇİCİ İŞÇİ | 413 42 47 |
18 | ÇAĞATAY ATAR | TEKNİSYEN | 413 42 61 |
TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ | |||
19 | Celalettin ALAN | ŞEF | 413 42 15 |
20 | Zafer ERDOĞAN | İŞÇİ | 413 42 46 |
21 | Muhammed Fehmi MERİÇ | 4/B SÖZLEŞMELİ BÜRO PERSONELİ | 413 42 15 |
İŞÇİ ÖZLÜK VE AYLIK ÖDEMELER SERVİSİ | |||
22 | Sami ALTINSOY | İŞÇİ | 413 42 12 |
23 | İdris ÖZDEMİR | İŞÇİ | 413 26 74 |
24 | Havva ŞAHİN | İŞÇİ | 413 42 50 |
25 | Hasan Beytullah Salih GÜNGÖR | 4/B SÖZLEŞMELİ BÜRO PERSONELİ | 413 45 20 |
KÜLTÜR ESERLERİ VE YAYINLARI SERVİSİ | |||
26 | Hakan DEMİR | ŞEF | 413 38 08 |
27 | Ünal DUMAN | İŞÇİ | 413 38 08 |
28 | Kadir KART | İŞÇİ | 413 38 08 |
EVRAK SERVİSİ | |||
29 | Bekir ERDOĞAN | DAĞITICI | 413 42 10 |
30 | Selahattin YILMAZ | İŞÇİ (DAĞITICI) | 413 42 07 |
İlgili Mevzuat
Kanunlar
- 2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu
- 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu
- 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu
- 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu
- 6085 Sayılı Sayıştay Kanunu
- 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu
- 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu
- 4857 Sayılı İş Kanunu
- 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
NOT:Bu bölümde yer alan kanunların döner sermaye işletmelerini doğrudan veya dolaylı ilgilendiren kısımları bulunmaktadır.
Yönetmelik
- Döner Sermayeli Kuruluşlar İhale Yönetmeliği
- Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetmeliği
- İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği
- Haftalık İş Günlerine Bölünemeyen Çalışma Süreleri Yönetmeliği
- Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği
Tebliğ
- Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıran No:422) (03.01.2013)
- Damga Vergisi Kanunu Genel Tebliği (Sıra No:56) (03.01.2013)
- Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkında Genel Tebliğ (Sayı: 2012/1)
- İşçi Ücret Kesintileri
- 91 Sıra Nolu Katma Değer Vergisi Tebliği
- Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği
- Tekdüzen Muhasebe Tebliğleri
- 117 Sayılı KDV Tebliği
Genelge ve Özelgeler
- Döner Sermaye İşletmesi çalışma esasları yazısı
- DÖSE işletmeleri Muhasebe Kayıt ve İşlemlerinin Bilgisayar ile yürütülmesine ilişkin onay (Yılı :1997 Sayısı : 910)
- Tekdüzen Muhasebe Sistemi İçin Bilgisayar Alımı ve Muhasebenin Bilgisayar Ortamında Tutulması (Yılı :1996 Sayısı : 810)
- Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulama Esaslarına ilişkin genelge (Yılı :1995 Sayısı : 191)
- Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulama Esaslarına ilişkin onay (Yılı :1995 Sayısı : 190)
- KDV İstisnası 1
- KDV İstisnası 2
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu İle İlgili Kamu İhale Kurumunun Görüş yazısı
SIKÇA SORULAN SORULAR
ÜCRET İADELERİ İLE İLGİLİ SORULAR
Merkezi sistem ve protokollü sınavlara ilişkin yanlış yatırılan ücretlerin iadeleri nasıl yapılmaktadır?
AÇIK LİSE VE MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSELERİ:
Açık lise ve Mesleki açık öğretim liselerine ait Eğitim Öğretim dönemlerinin başında ''İlk kayıt, Kayıt yenileme, ve Ek sınavlar '' için yanlış modül yada link kullanan Açık lise öğrencilerinin bu üç işlemi Kendi arasında karıştırarak yanlış yatırdığında veya öğrenci olmadığı halde öğrenci adına bu işlemleri yaparken yanlışlıkla kendi T.C. Numarasını kullanarak işlem yapan vatandaşlarımızın bu işlemleri geçersiz sayılmakta olup ''SEHVEN'' Yatırmış oldukları bu Ücretlerin İadesi dilekçe ile yada şahsen başvuru yapmaksızın ''Milli Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi 'nin; 41-(a) maddesinde yer alan '' Başvurusu /sınavı geçersiz sayılan,sınava girmeyen,sınava alınmayan Yada sınavdan çıkarılan,adayların/kurumların bu konuyla ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmaz. Ancak; adayın kendi kusuru dışında idari sebeple sınava girememesi durumunda sınavın ait olduğu yıl içinde Genel Müdürlük tarafından ücret iadesi yapılır.''hükmü gereği ki; bu hükümler diğer iadesi yapılan sınavlar içinde geçerli olduğundan, Her senenin sonuna doğru iade çalışmaları başlatılarak ilgili seneye ait Bakanlığımız hesabına ''SEHVEN'' yatırılan bu ücretler, işlem yapılan T.C. Numaraları adına T.C. Ziraat Bankasına belirli aralıklarla gönderilerek ülke genelinde ödenmiş olur. Ücret iadesinin muhatabı olan vatandaşlarımız yada Açık Lise öğrencilerimiz Ülke genelinde Ziraat Bankası Şubelerine ait gişelerden banka görevlisine Ücret İadesi alacağının olduğunu ifade edip ''Merkezi Ödemeler Ekranından MEB Ücret iadeleri ekranını'' açtırarak TC Numarası ile sorgulama yaptırdığında Banka görevlisi ücret iadesine dair ödeme işlemini gerçekleştirecektir.
AÇIK İLK ÖĞRETİM:
Bu yaygın Eğitim için de ''SEHVEN'' yatırılan Ücretler yukarıdaki hükümler doğrultusunda iade edilir. MTSAS (MOTORLU TAŞITLAR SÜRÜCÜ ADAYLARI SINAVI) TEOG SINAVLARI - BİLSEM SINAVLARI ? VEHBİ KOÇ SEVİYE TESPİT SINAVLARI BAKANLIĞIMIZIN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ ÜCRET İADESİ OLAN BAZI PROTOKOL SINAVLARI BAKANLIĞIMIZIN DİĞER KURUMLAR İÇİN YAPMIŞ OLDUĞU BAZI PROTOKOL SINAVLARI Gibi sınavlara ait ''SEHVEN'' yatırılan ücretlerin iadesi yukardaki hükümler doğrultusunda Sınavın gerçekleştiği tarihten 3 yada 4 ay sonra aynı şekilde iadesi yapılır.
E-SINAV ? (ELEKTRONİK RANDEVULU SINAV ) ? VE ? MESLEKİ TEKNİK SINAVLARI
Adına İşlem yapılan kişiden, ilgili ücreti istediğine dair üzerinde T.C Numara ve iletişim numarası olan bir dilekçe yazılıp arkalı önlü kimlik fotokopisi ve varsa ilgili bankamatik dekontunu ekleyerek MEB Döner Sermaye İşletmesine ait ( 0 312 419 20 14 ) numaralı faksa göndermesi karşılığında, ilgili sınav tarihinden 3 - 4 ay sonra yukarıdaki hükümler doğrultusunda aynı şekilde iadesi yapılır.
Not: 2017 yılı itibari ile yapılan her ücret iadeleri; ilgili kişilerin işlem yaparken sisteme girdikleri cep telefonlarına mesaj yolu ile bildirilecektir.
Sorular İçin: 0 312 413 42 14 ? FAX: 0 312 419 20 14
Sınav ücretlerinin hangi bankalara ne şekilde yatırılması gerekmektedir?
M.E.B.'ın düzenlemiş olduğu tüm sınav ücretlerinin T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O ve Türkiye Halk Bankası aracılığı ile "merkezi sistem tahsilatları ekranlarından", ATM'lerden, internet bankacılığı üzerinden başvuruda bulunulacak adayın TC kimlik numarası ve başvuracağı sınavın adına yatırılması gerekmektedir. Hiçbir şekilde havale ya da eft yoluyla sınav ücreti tahsilatı yapılmamaktadır.
Başka kurum adına sehven yatırılan ücretlerin geri ödemesi nasıl yapılmaktadır?
Kurumumuzun yalnızca kendi hesaplarına ya da Kurumumuzun düzenlemiş olduğu sınavlar adına yatırılan ücretler üzerinde sorumluluğu ve yükümlülüğü vardır; diğer Kurumların düzenlemiş olduğu sınavlara yatırılan ücretler için sınavı yapan kuruma başvurulması gerekmektedir.
Sınav tahsilatlarında Bankalara herhangi bir işlem ücreti yatırılmakta mıdır?
Kurumumuz ve bankalar arasında yapılan protokol gereği hiçbir sınav tahsilatlarında T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O ve Türkiye Halkbankası tarafından sınav ücreti dışında ek ücret talep edilmeyecektir.
Sınavlarda görev alan personele ödenen ücretler arasındaki fark nerden kaynaklanıyor?
Bakanlığımızca yapılan Merkezi Sistem Sınavlarında görev alan personelin görev ücretleri 2012/2723 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı doğrultusunda ödenmektedir. Açık Öğretim Okulları, SBS ve Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk sınavlarında görev alan Bina Yöneticisi, Bina Yönetici Yardımcısı, Salon Başkanı ve gözetmenlere ise MEB Yönetici ve Öğretmenlerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararı doğrultusunda ödeme yapılmaktadır.
IBAN HATASI İLE İLGİLİ SORULAR
Merkezi sistem ve protokollü sınavlarda görev alıp IBAN hatası nedeniyle ücret alamayan kişilerle ilgili ne tür işlem yapılması gerekmektedir?
Merkezi Sistem Sınavlarında görev alan personelin ödeme işlemlerinde sıkıntı yaşanmaması için kişilere ait IBAN numaralarının MEBBİS üzerinden güncellenmesi gerekmektedir. IBAN hatası nedeniyle ücret alamayan personelin, bulundukları il milli eğitim müdürlüklerine başvurması gerekmektedir. Ödemeler il milli eğitim Müdürlüklerinin " Merkezi Sistem Ücret Tahakkuk Programında" giriş yapmalarını müteakip İşletmemizce başlatılacaktır. Sorular için: 0(312) 417 50 70-4249
Yayın Tarihi: 21.05.2024