MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ |
Sayı
149 |
Ocak,
Şubat, Mart 2001 |
Geleceğimizin Teminatı
Dilimizdir |
Dr. Bekir TURGUT Yayımlar Dairesi Başkanı |
İnsanlığın medeniyet
seviyesi ne olursa olsun insanın varolduğu günden beri eğitim hep olagelmiş
ve bundan sonra da olacaktır. Zira eğitim insanoğlunun fıtratında taşıdığı
öğrenme isteğinden kaynaklanan ve yaşadığı zamana ve içinde bulunduğu topluma
ve çevreye uyum sağlamak
ihtiyacından doğan bir olgudur. Dolayısıyla eğitim kavramı
toplumsal açıdan insanın varoluşuyla, birey açısından da kişinin doğumu ile
başlayan ve devamlılık gerektiren bir süreçtir. Fatma Varış'ın da ifade ettiği gibi eğitim, bireye
bilgi ve beceri kazandırmanın yanısıra, toplumun hayatını devam ettirebilecek
ölçüde ve nitelikte değer üretmek, varolan değerlerin dağılmasını önlemek,
yeni değerlerle, insanların yaşama şekillerini, kültürünü bağdaştırmak
sorumluluğunu taşır. Şunu da unutmamak gerekir ki eğitim, insanın kişiliği ve mutluluğu ile birlikte toplumun qeleceği ve güvenliğiyle doğrudan
ilgili, görevli ve sorumludur.
Çünkü tarihî tecrübeler göstermiştir ki, tarihte eğitimli insan-gücüne sahip
bireylerden meydana gelen toplumlar başarılı olmuş, tespit ettikleri ve
ürettikleri politikalar doğrultusunda, siyasette, sanatta, kültürde ve
teknolojide yaşadıkları çağın en ileri toplumları olarak tarihe geçmişlerdir. Bu tarihî geçmişin doğal
bir sonucudur ki, Türkiye Cumhuriyeti kuruluşundan günümüze dek uzanan süre
içinde eğitime büyük önem vermek suretiyle çağdaş uygarlığın önemli bir unsuru
olmak çabası içinde olmuş-tur. Yine bu tarihî birikim ve milletçe gösterdiğimiz olağanüstü çabanın sonucu olarak
eğitim, çağımızın ve ülkemizin yükselen değeri olarak ortaya çıkmış, bilgi
toplumu olarak nitelendirdiğimiz çağımızda, dünyamız âdeta küçük bir köy
hâline dönüşmüştür. Artık günümüz insanı dünyanın büyüklüğüne inanmıyor,
bilgisayar ağları sayesinde dünyanın diğer ucundaki kullanıcı ile sohbet
edebiliyor, üretilen yeni fikirleri bilgisayarına aktarabiliyor, alış veriş
edebiliyor, dünyanın en önemli üniversitelerin kütüphanelerinde ihtiyaç
duydu^u bir ki-tabın olup olmadığına bakabiliyor ve daha bir çok şey... İnsanlık teknolojinin
kendisine sunduğu bütün bu nimetlerden ve maddi refahtan memnun olmakla birlikte,
bu gidişatın sonucundan çok emin işte görünmüyor. Dolayısıyla hayatın her
safhasında etkileri görülen teknolojinin en iyi şekilde yönetilmesi ve
yönlendirilmesi gerektiğine inanıyor, teknolojiyi yönetemeyenleri
teknolojinin yöneteceğinden endişe ediyor. Bu bağlamda üzerinde
önemle duracağımız konuların başında millî birlik ve beraberliğimizin teminatı olan ulusal değerlerimizin korunması
başta gelmektedir. Paul Kenedy'nin de ifade ettiği gibi; "Eğitim,
dünyamızın neden değiştiğinin,
başka kültürlerden gelen insanların bu değişmeler karşısında neler
hissettiğinin, hepimizin paylaştığı -ya da kültürleri, sınıfları ve ulusları
bölen- değerlerin bütün kapsamıyla kavranması da demektir." Güzel Türkçemiz milli
birlik ve beraberliğimizin teminatı
olarak görülmeli, geleceğimizin temsilcisi olan gençlerimize ve çocuklarımıza
en iyi biçimde öğretilmelidir. Büyük Atatürk "Ülkemizin yüksek
bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı dillerin
boyunduruğundan kurtarmalıdır." derken eğitim etkinliklerimizde üzerinde
önemle durmamız gereken bir gerçeği anlatmıyor mu? |
İçindekiler...
o
Geleceğimizin Teminatı
Dilimizdir o
Mustafa Necati’nin Türk
Eğitiminin Gelişimine Katkıları o
Atatürkçü Düşüncede Eğitim
Sistemi ve Boyutları o
Sınıf Öğretmenlerinin
Kendi Meslekî Gelişimleriyle İlgili Görüşleri,Beklentileri ve Önerileri o
İdeal Öğretmen Üzerine Bir
Araştırma o
Eylem Boyutuyla
İlkokuma-Yazma ve Ezberleme o
Bilişim Teknolojisi Işığı
Altında Matematik Eğitiminin Değerlendirilmesi o
Lise
Öğrencilerinin Işık Hakkındaki Yanlış Kavramları o
Avrupa Birliği Eğitim
Programları “Sokrates Programı” o
Öğretmen Yetiştirmede
Ankara Yüksek Öğretmen Okulu Uygulaması o
Sanat Eğitiminde
Yaratıcılık o
Cumhuriyetin
Kuruluşundan Plânlı Döneme Kadar Eğitimin Finansmanı:1923-1960 © T.C. MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı |
[ yukarı ] |